top of page

Algemene voorwaarden

​

1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten (behandelingen en/of levering van producten) welke Skintology aanbiedt. Eveneens zijn ze van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle overeenkomsten die gesloten worden tussen Skintology en de klant. De algemene voorwaarden worden gepubliceerd op de website en zijn op aanvraag ook in het salon verkrijgbaar. Door het gebruik maken van de diensten en/of de website van Skintology stemt de klant in met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden.

​

Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op alle tegenstrijdige of andersluidende voorwaarden van de klant.

Skintology houdt zich het recht om de algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten.

 

2. Een overeenkomst met Skintology komt tot stand nadat de klant gevraagd heeft om een behandeling en Skintology aangegeven heeft de behandeling uit te voeren. Afspraken kunnen gemaakt worden via verschillende kanalen. De overeenkomst komt tot stand na de ontvangst van een bevestigings(mail).

 

3. Skintology houdt zich het recht om reeds ingeplande afspraken te vervroegen of te verlaten. De klant zal hiervan per E-mail of telefonisch op de hoogte worden gebracht. Dit kan in geen geval aanleiding geven tot enige vergoeding voor de klant, in welke zin dan ook.

 

Skintology heeft het recht 50% van de geboekte behandeling in te houden in geval van niet komen opdagen of annulatie minder dan 48 uur op voorhand.

 

4. Een afspraak kan geannuleerd of verplaatst worden, tot 48 uur voor de behandeling.

 

Indien binnen de 48 uur voor de geplande afspraak wordt geannuleerd of verplaatst, behoudt Skintology zich het recht om 50% van de behandeling aan te rekenen.

 

5. De klant dient Skintology voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen. De klant heeft de plicht alle gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die Skintology nodig heeft voor de goede uitvoering van de overeenkomst. Skintology is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan door verkeerde informatie en/of onvolledige gegevens door de klant.

 

De klant verbindt zich er toe tijdig aanwezig te zijn op de gemaakte afspraak, het liefst een kwartier op voorhand. De klant brengt Skintology ervan op de hoogte indien deze niet tijdig aanwezig zou kunnen zijn. Indien de klant 10 minuten na de geplande afspraak opdaagt, heeft Skintology het recht de behandeling aan te passen of in te perken en toch de gehele kostprijs van de behandeling aan te rekenen.

 

Wanneer de klant geen bericht laat in geval van laattijdig arriveren of geheel niet verschijnt, wordt een ‘no-show’ genoteerd. Bij het herhaaldelijk voorvallen hiervan, heeft Skintology het recht nieuwe afspraken te weigeren.

 

6. De klant mag zich maximaal laten vergezellen van één persoon, dewelke tijdens de behandeling dient te wachten in het salon. Skintology kan geen opvang bieden aan minderjarige kinderen. Jonge kinderen dienen – o.a. omwille van veiligheidsoverwegingen – van een begeleider te worden voorzien.

 

Skintology houdt zich het uitdrukkelijk recht voor kosten aan te rekenen voor eventueel aangerichte schade aan materialen of infrastructuur.

 

7. Conform de Belgische wetgeving zijn huisdieren in een werkzone waar schoonheidsbehandelingen worden uitgevoerd ten strengste verboden.

 

8. Het meebrengen van voedsel in de zaak is niet toegelaten.

 

9. Skintology is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegebracht naar het salon.

 

10. Skintology neemt de persoonlijke gegevens van de klant op en verwerkt deze in een klantenbestand. Het salon behandelt deze gegevens volgens de toepasselijke Belgische wetgeving.

 

Bij het aangaan van de overeenkomst gaat de klant er automatisch mee akkoord dat foto’s kunnen worden genomen voor en na de behandeling. Indien de klant niet wenst dat een foto gepubliceerd wordt op een social media kanaal, dient dit uitdrukkelijk door de klant gemeld te worden.

 

11. Skintology sluit, conform het wettelijk toegestane, haar aansprakelijkheid uit voor alle schade, zowel indirect als direct, die een klant mogelijks zou kunnen leiden door o.a.: het gebruik van diensten van Skintology, het niet of niet veilig beschikbaar zijn van de website of delen daarvan, onjuiste informatie op de website, fouten in producten, …

 

12. De klant is tegenover Skintology aansprakelijk voor geleden schade die door een door de klant toerekenbare tekortkoming is veroorzaak. Skintology heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt.

 

13 De klant is ervan op de hoogte dat de huid na bepaalde behandelingen een reactie kan geven. Skintology draagt ook op dit vlak geen enkele aansprakelijkheid. Zeker niet indien de klant andere producten dan de door de medewerker geadviseerde producten heeft gebruikt, de klant de adviezen van de thuisverzorging niet heeft opgevolgd, de klant de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft gebruikt, de klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt, …

 

14. Iedere klacht met betrekking tot de diensten van Skintology vervalt indien deze niet is geschied binnen de 5 dagen na de gebeurtenis waarop de klacht betrekking heeft. Klachten dienen aangetekend te worden ingediend.

 

Producten worden op het ogenblik van verkoop samen met de klant nagekeken. Bij gebreke aan enige opmerking door de klant op het ogenblik van de overhandiging van het product, wordt de conformiteit van het product aanvaard door de klant.

 

Klachten i.v.m. een bijwerking van een product dienen binnen de 5 dagen na de gebeurtenis aangetekend worden gemeld.

 

Skintology beoordeelt zo spoedig mogelijk de gegrondheid van de klacht. Indien een klacht over een behandeling gegrond is, zal Skintology de behandeling opnieuw verrichten. Indien een klacht over de producten gegrond is, zal het salon het aankoopbedrag van de producten geheel of gedeeltelijk terugbetalen. Verder dan het opnieuw behandelen en/of het terugbetalen van het product gaat de gehoudenheid van Skintology niet. Indirecte en/of bijkomende schade zal nooit vergoed worden.

 

15. Skintology vermeldt op verzoek alle prijzen van de behandelingen en de producten. De prijzen zijn incl. 21 % BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig voor de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.

 

16. De klant dient direct na afloop van de behandeling of na aankoop van een product betaling uit te voeren.

 

17. Cadeaubonnen hebben een geldigheidsduur van één jaar vanaf datum van verstrekking. De vervaldatum wordt vermeld op de bonnen. Na vervaldatum kan in geen geval verlengd worden. Bonnen kunnen voor behandelingen of workshops gebruikt worden, tenzij anders vermeld. Zij zijn niet bruikbaar voor producten.

 

Skintology houdt zich het recht om cadeaubonnen te weigeren dewelke beschadigd zijn of onleesbaar zijn geworden. Skintology is niet verantwoordelijk voor gestolen of verloren cadeaubonnen.

 

18. Het Belgisch recht is van toepassing.

bottom of page